Tuesday 17 November 2015

BOOK REVIEW : BADUT [bukufixi]

BADUT - MARISA, DWI, RIZKI


Badut ni sebenarnya ceritanya aku baca masa tengah-tengah nak final exam haritu. Masa orang sibuk study week, aku sibuk baca novel lah, layan k-drama lah. ( Jangan ikut macam aku, nanti punah harapan ) haha. Tapi, aku start baca masa study week, tapi lepas habis jawab last payyyper, baru lah aku sambung baca balik. Nasib baik jugak lah aku insaf kan masa final exam tu, aku letak jauh-jauh buku ni muahah.

Okay, sebenarnya buku ni ada versi indonesia dan badut ni adalah versi bahasa melayu nya. Buku ni nipis je, cerita pasal si badut yang ceria dan selalu buat orang happy tapi kehidupannya yang sebenar tak lah gembira pun. Akhirnya dia dibunuh, dan lepas tu banyak lah benda-benda pelik jadi. Korang nak tahu siapa yang bunuh? kenapa dia dibunuh? Apa yang jadi lepas dia kena bunuh tu? Haa.. korang baca lah sendiri. Alaaa, bukannya tebal pun buku dia, silap-silap sehari korang dah khatam dah.

Bagi aku cerita dia smooth, cuma ada sikit yang agak membosankan. Seram tak berapa seram juga lah. Tapi ada part-part dia yang buat aku curious juga. Apa sebenarnya yang 'dia' nak sebenarnya. haha. Okay, itu je untuk review kali ni. Cauuu.

Cik Adele bagi 3/5 bintang!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...