Friday 13 November 2015

BEAUTY REVIEW : NUTOX SKINCARE




Hai heloo.. So, kali ni aku nak buat review pasal product skincare. Well, aku bukan lah pakai make up ( tak pernah ) tapi aku pakai lah skin care sebab aku punya kulit oily & ada masalah pores. kadang-kadang pun jerawat tu bermaharajalela. So, tak taknak aku kena pakai lah benda alah ni. So, basically aku pernah guna beberapa product dan ada yang okay ada yang tidak. dan still tak boleh menyelesaikan masalah pores aku yang makin teruk ni k.

Aku pakai NUTOX dah lebih kurang 4 bulan dan aku start pakai cleanser and then toner dan kadang-kadang aku pakai moisterizer. Korang boleh guna NUTOX tanpa was2 sebab Halal dan FREE Paraben.


Meh lah aku explain sikit satu-persatu, sebab aku tau korang tak berapa nak rajin sangat nak cari kat banyak-banyak blog kan. elehhh..

1. CLEANSING FOAM 
-Sebab aku beli cleanser ni salah satu nya ialah sebab kulit aku yang berminyak. Kalau kulit muka kau jenis yang oily macam aku, kau sangat-sangat memerlukan ni. Sebab hasilnya sekarang kulit aku dah kurang berminyak. Macam biasalah, pakai dua kali sehari pagi dan malam. Berbeza sikit dengan cleanser lain, bau dia tak lah wangi, ada bau-bau ubat sikit tapi hasilnya berkesan. kalau tak, takkan lah aku guna lagi kan. Dan product NUTOX ni mengandungi bird nest collagen ( kolagen sarang burung ) yang dapat membantu dan mengekalkan keremajaan kulit korang tu.

2. ASTRIGENT TONER
-Okay ini paling best. Toner ni yang banyak membantu sebenarnya. Toner ni sangat berkesan kat pores aku. dah pakai beberapa bulan, nampak la perubahan kulit aku poresnya dan berkurangan. Yes, betul. Walaupun progressnya ambil masa sikit tapi memang berkesan. Tapi tak lah aku kata kulit aku dah flawless habis takde pores langsung kan. tu tipu lah cik bedah oi. Toner ni pun sangat selesa pakai. Apply kat muka dan kau tap tap kan kat seluruh muka, dia akan cepat menyerap. So, tak ada lah tinggalkan kesan berminyak ke apa. dia akan terus meresap ke dalam kulit muka hang. Strukturnya pun tak melekit.

3. MOISTURISING LOTION
-Ha.. yang ni sebenarnya aku tersalah beli. Disebabkan main rembat je sebab nak cepat masa tu. But Lotion ni khas untuk yang berkulit kering, boleh cuba ni. Dia akan melembabkan kulit kau. Dah nama pun moisturiser kan. Tapi, kalau aku duduk lama dalam tempat yang ber air-cond macam library ke, kelas ke, aku akan apply ni. Sebab kalau duduk lama-lama kat tempat yang berhawa dingin pun kulit akan jadi kering. So, aku apply ni untuk mengelakkan kekeringan yang melampau gittew. Tak selalu guna, tapi bila guna resultnya tak mengecewakan. Trust me. Awak-awak yang ada masalah kulit kering, boleh cuba ni ye.

KAT MANA NAK DAPATKAN DAN HARGA?
Korang boleh dapatkan kat farmasi watson & guardian ( mungkin ada kat tempat lain, aku tak sure ) tapi kat watson dan guardian confirm ada. Kalau tak jumpa, kau tanya je pekerja-pekerja kat sana ( malu bertanya sesat jalan ) hahaha. Dan harga nya start dari RM18++ sampai lah RM60++

Sebenarnya ada banyak lagi product NUTOX ni. Ada BB cream, serum, Night Repair, etc. Kalau korang nak gunakan fullset pun boleh je. Ikut kemampuan dan keselesaan masing-masing. Apa-apa pun, korang boleh check dan like kat NUTOX OFFICIAL FACEBOOK untuk tengok info yang terbaru. Dorang akan selalu update kalau ada product baru ke, atau dorang tengah buat contest ke, ataupun tengah buat sale.

Ni korang boleh refer kat gambar kat bawah ikut jenis kulit muka korang k especially yang rasa-rasa nak guna fullset tu.




Cik Bedah bagi 4/5 bintang!


28 comments:

  1. Hi nak tanya, I ada masalah kulit like you. I would like to try it, but is there any nutox scrub? Pre cleanser ni sama ke macam scrub?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nutox ni x ada scrub.. pre cleanser ni macam losyen je..apply kat muka then cuci guna cotton pad..hilang segala kotoran make up yang ade.. pakai sblm cuci muka cleansing foam..

      Delete
  2. hi..i nak tanye..if i use moisture emulsion then apply bedak boleh kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehhhh. As long boleh adapt dgn skin u so should be no prob.

      Delete
  3. Produk nutox.. ada tak yg utk kulit kering?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah cream yg sesuai untuk kulit Kering??
      SBB kulit I Kering la

      Delete
  4. hi nk tnya, after lap guna cotton pad tuu kna cuci guna cleansing foam x utk solat?

    ReplyDelete
  5. Kulit muka saya sudah naik jeragat, produk nutox yg mana harus saya pakai....?

    ReplyDelete
  6. Toner tu how to used?if follow instrusion just sembur your face.. no need to apply at cotton?

    ReplyDelete
  7. Cleanser foam tu berbuih kan. . Dyr tak mengering kan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cleanser foam tu berbuih kan. . Dye tak mengering kan ke?

      Delete
    2. ye berbuih...tak mengeringkan kulit...even tho produk ni utk kulit berminyak tp masih kekalkan kelembapan pd kulit..

      Delete
  8. Kalau muka jenis berminyak n berjerawat sesuai ke guna nutox cleanser?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cleansing foam tu sesuai utk kulit oily...yg bestnye tak mengeringkan kulit pon...

      Delete
  9. Camne nak tau kulit berminyak atau kering?jeragat biasenye kulit kering kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kulit berminyak bile ade minyak berlebihan kat muke...tak kesah la pakai makeup ke x...try apply dgn jari..kulit kering plak bile xde minyak berlebihan kat muke..

      Delete
  10. Baru nak try set oily, pernah try serum dia tak sis , saya sbnarnya berminat kat serum dia, tapi dalam set sni serum ada 3ml, alaaa cenonet sgt.

    ReplyDelete
  11. Assalammualaikum.
    Boleh beli serum sahaja, di Watson harga tidak melebihi 60.00 for 30ml.

    ReplyDelete
  12. Utk masalah jerwat ok ka guna nutox

    ReplyDelete
  13. Sya dah pakai jugak baru sebulan mmg best ,serum dia pon bagus sangt ,janji keka consistent pakai ,hasil dia mmg ketara sangt

    ReplyDelete
  14. Sy jeragat dah mula byk kat check bon.. sesuai ke dgn nutox

    ReplyDelete
  15. Utk kulit kering dan Liang pori banyak better sesuai set yang mana ya

    ReplyDelete
  16. memang normal ke muka naik jerawat pas guna skincare ni? tp jerawat dia 2 hri akan akan mati

    ReplyDelete
  17. i nk try nutox skincare ni. but i dont know which one yg kne bli then how to apply ape semua. my skin sometimes oily. sometimes dry. its combination right? so which one suitable fr me? please suggest to me 😭

    ReplyDelete
  18. Nk ty la sy ada beli moisturises dan reneweing treatment cream..blh pkai 2-2ke..atau saldh satu...sblm beli x kaji selidik dulu

    ReplyDelete
  19. kulit saya jadi berjerawat sebab berhenti gune satu produk tu coz it's consist of mercury😭,kalau gune nutox sesuai x dengan saya?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...