Monday 14 December 2015

BEAUTY REVIEW : WATSONS ALOE VERA FACIAL MASK ( RADIANT & MOSTURISING )

Hello dan Assalamualaikum..

Kali ni nak buat review pasal watsons facial mask aloe vera. Sebenarnya dah pakai few weeks ago but sekarang baru teringat nak buat review.  So, this is my first time trying watsons mask. Sebab sebelum ni jarang pakai. 

The reason why i choose aloe vera, sebab aku da terbiasa dan selesa dengan produk yang berkaitan dengan aloe vera ni. So, bila masuk watsons haritu dan nampak brand watsons ni terasa nak try. So, i bought aloe vera & camu camu fruits extract. Insyaallah kalau dah pakai camu camu fruits nanti aku akan buat review ye.

Basically untuk aloe vera, its more about radiant (menyeri) dan mosturizing (melembap). Aku ingat lagi aku pakai sebab sepanjang hari tu aku terdedah dengan cahaya matahari dan berpeluh. So, malamnya aku pakai mask ni untuk melegakan kulit muka lah. Dan bila tengok kat packaging nya, ada tertulis made in korea so aku pun macam.. emm okay lah, apa salahnya try kan? So masa buka paketnya, pertama sekali aku hidu baunya, kita pun tahu kan aloe vera ni wangi. Makanya dah jadi habit untuk aku menghidu benda-benda yang berkaitan dengan aloe vera ni hehe. Bila dah hidu, bau aloe vera nya tak terasa sangat. Maksud aku, ada bau, tapi baunya sangat kurang.


pakai kat muka, not bad, essence yang ada tak lah sampai meleleh ke tangan dan buat tak selesa macam sesetengah produk. Lebih kurang 40 minit pakai kat muka, mask pun dah kering, kulit rasa smooth dan lembap. Dan essence yang tertinggal kat dalam pack nya sapu lagi kat muka dan urut sekitarnya. Bila ada essence kat dalam pack tu tertinggal, jangan terus buang ye, lumurkan kat muka dan urut lah dalam satu atau dua minit. 



Kesimpulannya, tak ada masalah kalau nak pakai lagi next time sebab lepas pakai, tak ada masalah pada kulit aku. Tak ada breakouts. Tapi satu yang buat aku tak selesa, sticky ataupun melekit. Yang lain semuanya okay. Lepas pakai rasa lebih lembut.


PROS :
  • Affordable ( RM 6.90 )
CONS :
  • Sticky
  • Saiz mask agak kecil
  • Kurang aroma/bau aloe vera
Cik Firah bagi 2.8/5 bintang !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...