Tuesday 19 May 2015

BEAUTY REVIEW : VIETNAM MASK (BLACKHEAD/WHTEHEAD REMOVER)


So, kali ni aku rajin sikit nak buat review produk. Bagi korang yang ada masalah blackhead atau whitehead, boleh lah cuba vietnam mask ni. Thanks to facebook sebab ada sorang amoi dalam satu group aku join ni hampir tiap hari duk promote, mula-mula aku ignore tapi lama-lama aku ternampak housemates aku pun guna. Aku gatal lah tangan calitkan kat hidung dan lekat kertas yang dalam pack tu. And.. disitu lah bermulanya jatuh hati pandang keberapa kali aku pun taktau. 


Produk ni aku boleh cakap memang superb. Dia tarik segala macam kotoran yang melekat kat hidung, pipi, dagu entah mana-mana celah lagi. Tapi, engkorang kene tahan sikit lah masa nak cabut tu susah sikit sebab bila dah melekat susah sikit nak tarik. Jangan sampai kulit mengelupas atau luka. 

Cara pakai, sapu lah mask ni kat hidung/pipi/dagu. Sebaiknya sapu guna cotton bud sebab guna jari kang bakteria lain pulak yang datang. Lepas dah sapu, lekat dengan kertas yang diberi. Tunggu dalam setengah jam ( atau lebih ) lepastu bila dah kering, engkorang tarik dari bawah ke atas dengan perlahan.  Lepastu boleh cuci muka. Tak kisah lah kau lelaki ke perempuan ke. Pakai je, untuk kebersihan muka/diri engkorang. Harga tak lah mahal. kurang dari RM10 saje. Aku beli pun RM7. Mungkin ada lagi yang murah dari ni. Survey lah harga dulu ek. Satu botol ni kau boleh pakai dalam sebulan atau mungkin lebih ikut kekerapan kau pakai lah. Botol ni kiut-miut-kecik saje.

P/S : Sebelum tampal tu, korang boleh stim kejap muka dengan air suam dalam beberapa minit supaya pori-pori terbuka untuk memudahkan blackhead/whitehead korang ditarik.

 Ini lah hasil nya lepas aku pakai mask ni. Aku tak cilok gambar dari google ek. Ini memang aku lah ni punya kotoran blackhead yang nak jugak menyumbat kat kulit aku. Euwwww~


Cik Habibah bagi full setarrrrrr! 5/5

UPDATE : 
CHECK OUT MY VIETNAM MASK REVIEW PART 2 
AND THE EFFECTIVE WAY TO APPLY. 

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...