Wednesday 20 May 2015

BOOK REVIEW : KOPI LEJEN [lejenpress]

ANTOLOGI CERPEN - KOPI LEJEN

Aku penggemar tegar kopi. Dari aku tingkatan sampai sekarang. Bagi aku aroma kopi tu dah cukup buat aku terbang diawang-awangan haha. Dapat kau bayangkan baca buku sambil minum kopi panas hitam-pekat-likat time hujan. Woahhh aku lah paling bahagia kat muka bumi Tuhan ni. Sebenarnya buku ni aku baca masa tengah final exam. Maaf ler, nafsu membaca aku akan datang tak kenal masa.

Beralih ke review buku, kali ni aku kongsi pasal kopi lejen. Dalam buku ni ada 15 cerpen dari penulis yang berlainan-jalan cerita yang berlainan-watak yang berbeza tapi semuanya ada sangkut paut dengan kopi. Pendapat peribadi aku, cerpen kegemaran aku dalam kopi lejen ialah cerpen pertama 'wanita si pengutip kopi'. Aku tersentuh bila cerita yang penulis cuba sampaikan, apa pun yang terjadi, jangan pernah menyesal atau malu dengan hidup. Jangan pernah malu kalau kita miskin, jangan pernah malu kalau mak kita cuma bekerja sebagai pengutip kopi. Dan aku suka endingnya. Apa-apapun buku ni sangat berbaloi untuk engkorang beli.

Cik Peah bagi 3.5/5 bintang!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...