Thursday 21 May 2015

BOOK REVIEW : KACAU [bukufixi]

KACAU - ARIFF ADLY

Buku setebal 327 muka surat ni aku baca beberapa bulan lalu. Aku dah tak ingat. Tapi cerita nya aku tak boleh lupa. Seingat aku, aku habiskan buku ni dalam 3 hari kalau tak silap. Genre buku ni thriller/seram penulisnya Ariff Adly.

Mengisahkan 8 orang kawan dok gatal takde kerja mengada nak main spirit kat bangunan lama shopping complex. Lepas dari sana, bermula sesuatu yang engkorang tak sangka. Mungkin korang boleh kata 'eleh cerita macamni boring dah'. Haha. Cuba engkorang baca dulu then cakap. Aku nasihatkan jangan skip baca, sehelai muka surat korang skip, korang dah tak boleh faham dah cerita. Seram? Aku mengaku lah memang seram. Makin lama makin seram, dalam seram ada juga kelakarnya dan bahasa yang digunakan pun bahasa yang buat orang tak boring. Young and fresh gittew!

Ending? Minta maaf ler, ini bukan cerita seram biasa dan ending yang tengah berlegar dalam kepala otak engkorang tak sama dengan ending buku ni. Haha.

Cik Latipah bagi 4/5 bintang!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...