Friday 8 January 2016

BEAUTY REVIEW : ETUDE HOUSE BAKING POWDER PORE CLEANSING CREAM


Hello dan Assalamualaikum..

Kali ni nak buat review tentang brand yang dabomb jugak kat korea & worldwide. ETUDE HOUSE. Kalau the face shop ke innisfree ke ada bau fresh dan ada kena mengena dengan bau alam semula jadi tapi etude house ni more to bau-bau manis. Bau-bau gula-gula etc. So, this is my first time trying their product and luckily it suitable for my skin. Fuhhh~

Bought it 2 weeks ago kat Imago KK and sejam habiskan masa kat dalam kedai yang comel tu. And kebetulan that time ada promotion buy 1 free 1 so i pun try masuk and tengok product yang sesuai dengan my skin problem which is PORES! I found wonder pore yang boleh memang best seller and
 memang sentiasa dapat positive feedback tapi that time i tengah kering so yeah, i just have RM100 in my wallet. Apa yang buat i suka dan selesa sampai sejam kat dalam tu, the promoter sangat membantu dan friendly. Dari hujung ke hujung i kehulu-kehilir dan tanya itu ini, she patiently answered every single question. So, i beli this baking powder and free nya boleh lah pilih sendiri. So, i ambil clay mask which is memang utk pores. I'll do the review later k.

BAKING POWDER ni bkn utk mak awak buat kek ye. Yang ni pre-clanser yang awak pakai sebelum cleanser. Boleh juga gunakan sebagai make-up remover.


Cara pakainya, ambil cream tu dengan cotton bud, dan letak kat muka yang kering ye. Macam yang korang pakai krim muka selalu tu. Dan urut  seluruh muka dalam 2-3 minit macamtu. Bila dah puas hati, ambil kapas muka dan lapkan seluruh muka tu. Contohnya kat bawah ni, i just wear compact powder yang nipis dan lipstick saja ye tak make-up. So, this is the result.


Oh kalau korang pakai heavy make-up, boleh ulang step tu 2 kali untuk make sure kulit korang dah suci bersih dari sebarang make-up dah. Untuk yang tak make up dan selalu keluar rumah dengan naked face je, korang pun kena juga buat ni sebab untuk hilangkan segala benda yang melekat kat muka. Dan yang paling PENTING untuk bersihkan pores korang. Baking Powder ni SANGAT membersihkan pori-pori ye. Bila pores bersih, tak ada lah blackhead kat situ. I selalu je pakai walaupun masa i tak keluar rumah atau keluar rumah tak pakai apa-apa. Untuk make sure yang muka betul-betul bersih. 


Kalau tak pernah guna pre-cleanser macam i, jangan risau instruction ada dalam korea dan ada dalam english. Follow the instruction, and done!



Cream dia sangat creamy, tebal dan wangi okay. Bau gula-gula. Dan bila rub kat muka memang oily lah. Mula-mula i rasa macam dah stress sebab oily but bila rub dan massage kat muka makin lama makin bau gila-gula, hati terus jadi sejuk. lulz.

 A : Normal
 B : Baking Powder Cream
 
PROS : 
  • Membersih dengan mendalam
  • Tanggalkan sel kulit mati 
  •  Bersihkan pori-pori
  •  Wangi 

CONS :
  • Tak ada spatula 

 Rating : 4.5/5 bintang!

2 comments:

  1. wah. i did saw this hehe.
    and those milky punya jenama tak silap.
    heeheheheeh nak beli tp mcm takde duit so takjadi hahhahaha!
    tp baking poweder ni serious cute and tempting and ugh
    want!!!!!!!!!!
    hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. it's okay syg, nanti beli kalau rezeki lebih ye. i must say this is the best pre-cleanser. sbb i jrg pakai make-up pun muka still nampak kotor. yess, sangat cute tau tak. heeeee

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...