Saturday 19 December 2015

HILANGKAN BAU BADAN DENGAN BEDAK BERUBAT AIKEN & AGNESIA

Hello dan Assalamualaikum..

Bau badan adalah satu benda yang semua orang tak suka. Bayangkan kalau tengah duduk kat satu tempat, sebelah kau bau badan dia memang tak tergambar oleh kata-kata. So, sini aku nak kongsi tentang 2 bedak yang SANGAT MEMBANTU untuk sesiapa yang ada masalah bau badan. Untuk pengetahuan, dua bedak ni aku dah guna lebih 10 tahun ye. So, tak ada unsur penipuan. Haha.


1. AGNESIA

Untuk korang yang ada baby ke anak buah ke adik, mungkin mak korang pernah pakaikan kat baby tu kalau-kalau naik ruam dan gatal-gatal kat badan. Fyi, sejak sekolah rendah aku dah pakai bedak ni, sejak botol dia 4segi lagi dulu. Cuma on-off pakai lah. Masa sekolah rendah dulu pakai untuk ruam dan pakai harian lah. Sampai sekolah menengah, dah bujang, dah matang, ada lah bau-bau badan dan kena start jaga kebersihan badan masa tu, plus aku jenis yang cepat berpeluh so aku pakai balik bedak ni. Sampai sekarang, pakai selepas mandi, tak kisah keluar rumah ke atau mereput kat rumah, memang akan pakai bedak selepas mandi.


Kalau korang ada masalah kulit lain, ruam atau gatal-gatal, ataupun jerawat kat belakang badan, boleh guna bedak agnesia ni, memang akan hilang. Rajin-rajin lah pakai. Saiz botol bedak ni ada besar kecil ye, cuma aku suka beli yang kecil sebab senang nak bawa kalau nak balik kampung atau ada outdoor activity atau travel kemana-mana.Botol kecil ni harga dia RM5+ korang boleh dapatkan kat kedai runcit pun ada, supermarket, kat watsons/guardian pun ada. Tak susah mencarinya.
Nampak tak ada 25% zinc oxide kat situ? Zinc Oxide tu adalah formula yang yang membantu merawat dengan cepat dari apa-apa masalah kat kulit khususnya kulit bayi. So, lepas guna ni kulit kurang akan tetap lembut.

2. BEDAK BERUBAT AIKEN
 

Pilihan kedua pula, bedak aiken. Yang ni sama juga dengan agnesia, kalau ada ruam ke merah-merah kat kulit pakai je bedak ni. Lagipun bedak aiken ni memang dah jadi brand kegemaran family aku. Selain bedak kitorang pun guna sabun mandian aiken juga. Aku pun pakai aiken tea tree oil spot away pimple cream. Memang berkesan! Untuk yang berbau badan pula memang boleh pakai ni, sebabnya memang 'bedak berubat' kan. Dan berbanding agnesia, bedak ni tak ada bau, kalau korang hidu pun memang tak bau apa, so sesuai untuk yang beraktiviti luar dan untuk lelaki kot. Sebab ada yang tak suka dengan bau bedak kan, boleh pakai ni. 

 

Lagi satu, aku tak suka pakai diadorant. Aku lebih suka pakai bedak ni. So, aku akan pastikan dua-dua bedak ni ada. Kalau nak pergi mana-mana dan bermalam, aku akan bawa agnesia, lebih selesa guna agnesia lah kiranya. Tapi aiken ni pun tak ada masalahnya cuma aku lebih suka yang ada bau. Bau nya pula tak lah kuat sangat.

Korang boleh cuba nanti kalau ada masalah bau badan ni. Kalau korang tak selesa, inikan lagi orang-orang sekeliling. Betul tak? Selamat Mencuba!

1 comment:

  1. Assalamualaikum...sy pn guner jgak bedak ni...nk tnyer cmner nk tahu tarikh luput bedak ni?? Sebab dye manafacturing date je...risau jugak klau memudaratkan nanti...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...