Wednesday 23 December 2015

FOOD REVIEW : MAGGI ROYALE KOREAN SPICY BRAISED BEEF FLAVOUR

Hello dan Assalamualaikum..

Harini nak berkongsi pasal maggi Royale ni. Ni baru pertama kali cuba maggi royale ni, sebelum ni cuma makan yang biasa je. Mula-mula rasa nak beli penang laksa, tapi tangan tu gatal juga nak ambil korean spicy ni. Yela, dengan kpop, kdrama, apa-apa pun korea-sampai maggi pun nak try yang korea. Sebenarnya dah beli bulan lalu tapi baru kali ni buka dan cuba. Sebab aku tak selalu makan maggi ni, even masa study dulu pun. Ikut mood juga lah. Yang ni pun adik yang nak makan dan aku ambil kesempatan mengacau haha.

Dalam satu pack tu dalamnya cuma ada 4bungkus ye kawan-kawan. Berbeza sikit dari yang maggi biasa.


Yang membezakan maggi royale ni, mee dia lebih besar. Tak pasti pula kalau penang tu mee nya besar juga tapi korean beef ni lebih besar.


Perencahnya pula, ada sediakan 2. Satu serbuk perisa daging dan satu lagi dalamnya ada sayuran comel. Ada lobak merah, daun bawang & hirisan lada. Tapi yang bestnya bila korang makan, lobak tu still boleh rasa lah kemanisan lobaknya. Tak kering.


Korang masak macam masak maggi biasa ye. Kalau nak letak telur ke, isi ayam ke, potongan daging ke. Ikut selera korang ye. Macam adik aku, dia campurkan dengan telur.  

Hasilnya.

TAA-DAA!


Korang boleh tengok tau mee dia besar sikit dari maggi lain kita pernah makan dan rasanya mee nya kenyal sikit. Aku pun banyak juga makan tadi sampai adik aku bising. So, maggi ni sangat sesuai untuk korang yang suka makan pedas-pedas. Sebab rasanya pedas ye. Lagi satu, supnya memang ummpps sedap!


Siapa yang tak cuba lagi, boleh la cuba. Dijamin puas hati especially untuk yang suka makan pedas-pedas tu. Selamat Mencuba!

Cik Siah bagi 3.5/5 bintang!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...