Sunday 29 November 2015

BOOK REVIEW : MEREKA [bukufixi]

MEREKA - ARIFF ADLY


Hello dan Assalamualaikum.

Ok aku baru habiskan baca buku ni dan terus decide nak buat review. Well, sebelum ni aku gila-gila punya suka dengan novel sebelum ni tajuk KACAU dan bila sorang member aku baru nak berjinak-jinak nak baca buku fixi, aku suruh dia baca kacau dulu. Dan aku looking forward nak baca novel kedua 'mereka' ni.

Honestly, agak lama lah aku habiskan buku ni. Genap 7 hari seminggu. Mungkin sebab aku tak berapa cepat nak serap cerita yang macam 'mereka' ni. Cerita yang kau masuk dalam dunia lain dan datang segala jenis makhluk yang tiba-tiba menghuru-harakan hidup kau. Aku susah nak absorb, sebab tu aku ambil banyak masa untuk baca. Dan aku rasa plot ada sedikit messy.

Cerita dia mengusahkan 8 orang sekawan yang buat reunion dan bila dorang tidur, kat situ lah benda-benda tu terjadi. Bila diorang berlapan masuk kedalam dunia lain dan mengalami kejadian-kejadian pelik dan bahaya. Terlalu thriller untuk aku jelaskan.

Cerita ni ada kaitan dengan black magic dan kepercayaan yang terlalu kepada Satan. Dalam cerita ni lah kau akan jumpa erti persahabatan yang sebenar. Macamana kau nak decide untuk selamatkan diri kau dan kawan-kawan yang lain yang dah nak mati. Macamana kau nak elakkan supaya kau tak jadi selfish dan macamana tali persahabatan tu putus dalam sekelip mata disebabkan sikap selfish kau yang nak libatkan kawan-kawan dalam kerja bangang yang kau dah 'plan' kononnya.

Jangan risau, Ini cuma review dan pendapat aku je. Cuma aku memang kena baca slowly dan faham satu-persatu jalan cerita dia dan aku lagi prefer 'kacau'. Untuk korang yang belum dapatkan 'mereka', boleh lah dapatkan.

Cik Siah bagi 3/5 bintang!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...