Saturday 14 November 2015

BOOK REVIEW : ORANG NGOMONG ANJING GONGGONG [dubookpress]


ORANG NGOMONG ANJING GONGGONG - MUTALIB UTHMAN

Rasanya dah lama aku tak buat review buku. Sejak dah masuk sem Jun lalu sampailah Oktober, memang aku tak ada masa nak membaca novel-novel semua ni. Tapi beli tu tetap beli la, baca je tak ada masa. So, makin bertambah lah koleksi dan stok buku aku sekarang haha.

Okay kali ni aku nak buat review pasal buku ni. ( tengok gambar atas, jangan pemalas ). Buku ni sebenarnya hasil perahan otak boss besar kepada Dubook Press, Abiang Mut. Buku ni bukan lah novel pun. Cuma catatan sindir menyindir dan dalam masa yang sama akan ajak korang berfikir betul tidak apa yang dia dok tulis. Dan sememangnya betul. Hahaha. Alahh, siapa yang makan cili dia lah rasa pedas kan?

Overall, aku habiskan buku ni dalam masa 20minit campur dengan ketawa, korek hidung, kentut, semua lah. Bacaan yang santai dan kelakar. tapi korang akan dapat jugak manfaat ( kalau korang jenis tak bodoh dan rajin berfikir ). Sebab dia kata, 'orang bodoh dilarang baca'. Hahaha. Tak ada pun unsur-unsur menghina atau menghasut ke apa benda, otak tu jgn nak sempit sangat ye.

Kalau korang rasa-rasa nak usha buku-buku yang Dubook Press jual boleh KLIK SINI ye. Atau datang terus kedai diorang dekat Bangi.

Itu je buat masa ni. Cik Bibah bagi 4/5 bintang!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...